Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


X-com2:Terror from the Deep

2012.04.04

 

ufo2title.png

    Az előző részhez képest csak pár eltérés van a játékban, így nem leszek annyira részletekbe menő, ezt tekintetbe véve. A legnagyobb változás, hogy csak vízbe telepíthetünk bázist és a repülő idegen járműveket (kétéltűeket) nem tudjuk megtámadni, valamint azokat sem, melyek túl mélyen szelik az óceánok és tengerek vízét. A bázisok száma nem változott, ahogyan az sem, hogy itt is igyekeznünk kell szonárjaink érzékelési tartományával lefednünk minnél nagyobb hányadát kicsiny sárgolyónknak.

x-com2-1.png

    Azt, hogy a játék nehezebb, hamar észre fogjuk venni, mivel sokkal hamarabb jelennek meg a nagyobb és erősebb idegen kétéltűek és idegen lények, ráadásul megjelenik a kétszintes terror illetve bázistámadás is. Ezt úgy kell elképzelni, hogy két fázisból állnak ezek a földi harcok, ahol az első fázis után rögtön meg kell vívnunk a másodikat is. Sőt, a végső küldetés négy külön fázisból áll, de míg eddig eljutunk, sokat kell majd szenvednünk. Nagyon össze kell kapnunk magunkat, mert ezt a részt, ellentétben az előzővel, akár négy hónap alatt is el lehet veszíteni!

x-com2-2.png

    Ellenfeleink intelligensebbek, gyakran dobálnak gránátot ránk olyan helyekről, ahol nem is vesszük észre őket. Emellett sok közülük messze erősebb, mint az első rész bármely lénye volt, s technikailag is toppon vannak. Ráadásul már nincs olyan fegyver az arzenálunkban, ami ne használna lőszert, így a játék kezdetén sokszor fog kifogyni embereink tára. És hogy ne legyen egyszerű az élet, egyes fegyverek CSAK vízalatt működnek, szárazföldön nem, így ha ilyennel szerelkezünk fel, akkor nagyot koppanhatunk egy terror alkalmával.

x-com2-3.png

    Technikai fejlődésünk sem egyszerű már, sok felszereléshez ki kell fejlesztenünk más dolgokat, sokszor éppen élő vagy halott idegenek szükségesek a továbblépéshez. Ezt pedig jobb komolyan venni, mert a nélkülözhetetlen Mélységiek (Deep one) a játék felétől kezdve eltűnnek, élő példány híján pedig nem lehet befejezni a játékot, mert nem tudunk technikailag tovább lépni. Élő idegenek elfogása pedig ugyanolyan bajos, mint az előző részben, így hamar érdemes terror küldetésről megszerezni és kikutatni a sokkoló kilövőt, ami fagyasztó gránátokat lő ki ellenfeleinkre, akik ettől durván bekábulnak és az esetek 99%-ban nem is térnek magukhoz az adott küldetés során.

x-com2-4.png

    Küldetésből pedig van egy új fajta is, melyet nem hanyagolhatunk el, muszáj vállalni: a Synonium-bázis küldetések. Ezek egy idő elteltével minden új hónap első pár napján jelennek meg, jelölés szempontjából terror-helyként. Idegesítő, főleg akkor, amikor még csak katonáid vannak, szónikus tankok nem.

x-com2-5.png

    Hasonlóan az előző részhez, itt is érdemes átalakítani főbázisunkat védhetőbbé, tekintve, hogy többször és jóval korábbtól fogunk bázisvédelmi harcokat folytatni. Ez pedig igen idegtépő tud lenni, főleg ha durva népek jönnek be a zsilipen...

x-com2-6.png

    Amiket viszont értékelni fogunk, azok a földi harc új elemei! Például jobb-klikkel nyithatunk ajtókat, így jóval kevesebb energiába kerül átmenni rajtuk, mint az előző részben. A másik fontos dolog pedig, hogy itt a gép megjegyzi emberenként, milyen lövéshez való sporolást állítottunk be, nem kell minden körben ismét beállítani, mint az első részben.


    Tippek, tanácsok ehhez a részhez is vannak, bár megfogadásuk és használatuk javallottabb, mint az előző részhez tartozóké, de persze mindenki maga dönt...
    - Nagyon alaposan tanulmányozd át az Ufopédiát a fegyvereket illetően a játék elején, mielőtt nekiállsz felszerelni az embereidet! A megkezdett tárakat itt is elveszi a csata végén a program, kivétel a tűvetőket, amik a kezdeti játék javasolt alapfegyverei. Később jöhet a Gauss-puska, aztán amint lehet át kell térni az idegen fegyverekre.
    - Ne lepődj meg azon, hogy lassan kapnak rangot az embereid! Ebben a részben az alkalmazott katonák számától függ a kiosztott rangok magassága és mennyisége, de persze nem a rang a lényeg. A képességek fejlődése nem függ a rangtól, de minnél magasabb rangú embert vesztesz el, annál nagyobb levonás jár, ami negatívan hathat a hó végi csekken látható összegre...
    - Ellenfelek terén a legdurvábbak a Rákemberek, ők már a második hónapban feltűnhetnek. Gaussok össztüze kell a leterítésükhöz, míg ők elég pontosan tudnak lőni és sokat is mozognak! Amíg nincs hang-alapú fegyverzeted, addig próbálj gránátokat szórni rájuk, majd mindenki koncentrálja a tüzét! Tűvetővel ne is próbálkozz! Közel 7 teljes tár kell egy rákpofa ellen, ami tesók közt is 140 betaláló lövedéket jelent.
    - Másik durva ellenfeled a sárga gyíkember, a Tasoth. Erős, gyors, jól lő és képes manipulálni az elmét, de viszonylag gyakran esnek pánikba, ami nagyon jó hír! A golyófejűek vizi tesói, akik a leggyíkabb arcok a játékban, itt is tudnak babrálni az elmével, nem is rosszul!
    - Kedvenc barátod lesz a Csápolat (Tentaculat), mely képes embereidet páncélon keresztül is átváltoztatni! Nem csak gyors és erős, de szokása olyan helyeken várakozni, ahová esélyed sincs belátni, ráadásul minden típusú idegen bázison van belőlük, valamint néhány nagyobb kétéltű fedélzetén is vannak mintapéldányaik. Legjobb ellenük a közelharci forgópengék családja, persze ehhez pont mellé kell állni és remélni, hogy a megmaradt energiából futja egy próbálkozásra ami még mindig végződhet sikertelenül...
    - Idegen bázist csak akkor támadj meg, ha már nagyon sok van és mindig betámadnak, vagy ha muszáj mert Synonium küldetésként kapod. Ezek a bázisok nagyon durván védettek és mindig két fázisból állnak, melyből az első a legdurvább tűzerő szempontjából. A másodikban már csak a Csápolatok jelenthetnek problémát, bár az is bőven több, mint elég baj.
    - Mindegy, hogy próbálkozol, ha már megvannak a lebegni képes felszerelések, akkor is csak víz alatt működnek, szárazon nem lehet lebegni! Erre csak egy idegen életforma képes, amit majd megtanulsz utálni amúgy is.
    - Fegyverek terén én a szónikus puskát ajánlom, annak ellenére, hogy az ágyú erősebb és sokkal többet lehet szerezni majd belőle. Ennek oka, hogy jóval többet lehet vele mozogni és emellett elég erős és pontos is, nem terheli le az embereidet, akik terhes anyatetű módjára tudnak csak araszolni az ágyúkkal. Természetesen a fejenkénti gránát itt is alap és hasznos, én általában emberenként egyet használok. Ajánlott még mindenkit felszerelni egy közelharci fegyverrel is, mivel ezek ereje igen durva, mégha használatuk problémás is! Rákemberek ellen a leghatásosabb, ha sikerül a közelükbe jutni.
    - Hajóra amilyen gyorsan csak lehet, szereld fel a szónikus oszcillátorokat, mert ezzel hatalmas lépést teszel előre! Sok hajót enélkül esélyed sem lesz leszedni, ráadásul nem kell hozzá folyton lőszert venni\gyártani!
    - Mikor lehetővé válik a szónikus tankok gyártása, három elég belőle. Csak ezekkel megtámadva az idegen bázisokat könnyű győzelmeket arathatsz! Ráadásul fegyvereik elég erősek a bázis falainak szétlövésére is, így bárhol képes utat törni maguknak. Ennek a taktikának a továbbfejlesztése, ha a három tank mellett egy katonát is viszel kábító fegyverzettel, hogy legyen aki elintézi és élve hazahozza a bázis parancsnokát, aki nélkülezhetetlen a továbbjutáshoz! Ilyen parancsnokból minimum kettő kell majd élve.
    - Ebben a részben nagyon nehezen lehet nagyobb mennyiségű idegen hajtóanyaghoz jutni, ami pedig minden idegen technika alapja, így nagyon meg kell gondolni, mit is gyártatunk le és milyen mennyiségben! Ráadásul emiatt a hibrid technológiás gépeket nem is érdemes használnunk, csak a legvégsőt, amivel az idegen város elleni végső harcba megyünk.
    - A mentális trükkök használata hasonlóan korlátozott, mint az előző részben, így használatuknak nem sok értelme van. Persze próbálkozni lehet, de egyszerűbb agyonlőni mindenkit inkább, mint próbálni irányítás alá vonni.